czwartek, 21 marca 2013

Rozgrywka Summoner's Rift

   Summoner's Rift to najpopularniejsza mapa w League of legends. W normalnej rozgrywce, każda z drużyn ma 5 graczy. Dlaczego się powtarzam? Dlatego, że w poprzednim poście trochę was okłamałem, ponieważ jest jeszcze mapa specjalnie przeznaczona do rozgrywek 3 na 3 :). Ale o tym później.Wracając do tematu! O to mapa Summoner's Rift!

   Jak widzicie mapa jest odbiciem lustrzanym obu baz. Już od samego ustawienia obu drużyn zależy bardzo wiele zagrywek. Przykład? Jest taki zwyczaj, że Junglerowi pomagamy z na początku zabić parę stworów w jungli - najlepiej jak to zrobi AD Carry i Support, ale nie każdy Jungler z drużyny niebieskiej będzie zaczynał od czerwonego buffa. Po co tak właściwie mu pomagamy? A no po to żeby miał więcej życia i możliwość do wykonania większej ilości skutecznych ganków. Podkreśliłem skutecznych, niektórzy na pewno domyślają się czemu.. Czasami źle wykonany gank może przysporzyć mnóstwo problemów naszej drużynie, głównie w przypadku śmierci, ale też gdy nasza drużyna zostanie bardziej obita, niż ta przeciwna.
Skoro już wspomniałem o roli, której zadaniem jest pomoc w zdobyciu przewagi na linii, postaram się ją trochę opisać. Jungler ma do wyboru dwie podstawowe ścieżki w jungli:
   Wolfy -> Blue Buff -> Tu się na chwile zatrzymamy, ponieważ w tym momencie mamy do dyspozycji trzy warianty. Pierwszy wariant, to gank lvl 2 - udany, jest bardzo skuteczny. Drugą opcją jest po prostu robienie jungli dalej, czyli wraithy -> Red Buff. Ostatnim wyjściem jest counterjunglowanie przeciwnika. Polega to na jak najszybszym dostaniu się do lasu przeciwnika i kradzieży jego Red Buffa.
   Druga ścieżka i jej warianty polegają na tym samym, tylko że zaczynamy od Wraithów a następnie robimy Red Buffa. Reszta kroków jest analogiczna, czyli np. Kradzież Blue Buffa, a nie Red Buffa (choć takie zagrania też czasem mają sens) lub robienie jungli dalej. Jutro opiszę jungle dokładnie. Pozdrawiam :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz