piątek, 22 marca 2013

Jungla

   Tak jak obiecałem, trochę na temat jungli. Zacznijmy od rozstawienia campów i typu junglerów. Junglerów dzielimy na tanków i assasinów oraz ze względu na rodzaj obrażeń, które zadają - magiczne lub fizyczne. Można wymieniać jeszcze wiele czynników, ale to są raczej dwa główne przy wyborze postaci. Dlaczego? Ponieważ przy wyborze rodzaju obrażeń powinniśmy zasugerować się tym, czego w naszej drużynie brakuje, aby przeciwnik nie mógł kupić itemów ze zbyt dużą ilością odporności na obrażenia magiczne, czy fizyczne. Jeżeli chodzi o wybór pomiędzy assasinem, a tankiem jest to zazwyczaj związane z pickiem na topie. W większości przypadków na topie mamy do czynienia z bruiserem, czyli postacią twardą, zadającą duże obrażenia. W takim przypadku powinniśmy wybrać do jungli typowego tanka, który wprowadzi do naszej drużyny crowd control (cc), czyli umiejętności potrafiące unieruchomić lub spowolnić przeciwnika.
  To by było na tyle na temat wybierania postaci. Teraz zajmiemy się dokładniej samym junglowaniem. Jeżeli mówimy o rozpoczynaniu jungli od strony Red czy Blue buffa - zadajmy sobie przede wszystkim kilka podstawowych pytań:
1. Czy postać potrzebuje dużo many? Jeżeli tak, to zaczynamy od Blue.
2. Jeżeli chcemy counterjunglować, czyli ukraść drużynie przeciwnej parę buffów - gdzie powinien zaczynać wrogi jungler? Zaczynamy od tego samego rodzaju buffa, co nasz przeciwnik.
3. Gdzie chcę zgankować na początku? Jeżeli planujemy gank lvl 2 np. na Topie musimy zacząć od buffa, który stoi bliżej danej linii (najlepiej, gdyby to był Red buff)
  Ale.. Co to tak właściwie są te buffy? Jeżeli chodzi o Blue - to on zwiększa naszej postaci regenerację many (oraz energię np. Shen) oraz zmniejszenie czasu odnowienia skilli. Tego buffa jungler zazwyczaj ma tylko raz na początku rozgrywki, ponieważ drugi - powinien być zarezerwowany dla postaci grającej aktualnie na midzie.
  W przypadku Red buffa jest trochę inaczej. Jego powinniśmy oddać dla AD Carry, gdy rozpoczynają się teamfighty tj. około 15-25 minuty w zależności od gry. Ale w tej początkowej fazie gry - ten buff jest bardzo ważny dla junglera, ponieważ przy każdym auto-ataku spowalnia przeciwnika oraz zadaje true damage (pomija armor i magic resist).
Jeszcze ze strony technicznej - po zrobieniu całego campa zaczyna się jego odliczanie do respawnu potworów, a więc zamieszczam poniżej krótki opis campów oraz ich czasów odnowienia.

  Czas respawnu:
Małych campów - ok. 1 minuta (po każdym zrobieniu campa czas wydłuża się)
Red Buffa oraz Blue Buffa - 5 minut
Dragona  - 6 minut
Baron - 7 minut
  Z mojej strony to chyba wszystko na temat jungli, ale polecę wam bardzo dobrze zrobiony poradnik na przykładzie Amumu:


Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz